У кожній школі на Черкащині задля безпеки і правопорядку буде свій поліцейський
В умовах військового стану забезпечення безпеки школярів під час освітнього процесу є пріоритетним діяльності національної поліції. З цією метою створено Службу освітньої безпеки, інспектори якої вже приступили до роботи у освітніх закладах Черкащини.
Про це журналістам на брифінгу в медіацентрі ОВА повідомили начальник відділу організації служби освітньої безпеки ГУНП у Черкаській області Володимир Міщенко та начальник відділу організації Служби освітньої безпеки управління патрульної поліції Вікторія Семенюк.
– Цей відділ забезпечує безпеку освітніх закладів у місті Черкаси, а головне управління Національної поліції у Черкаській області забезпечує те ж саме у школах краю, окрім тих, що у Черкасах. Загалоим маємо забезпечувати заходи безпеки у 115 загальноосвітніх закладах області. З них 25 шкіл у Черкасах і 90 в області. Головна філософія нововведення – це відійти від старих радянських методів залякування дітей, а формування правосвідомості. Адже основний критерій оцінки діяльності поліції – це рівень довіри громадян. Ми хочемо, щоб діти довіряли поліції і не боялись звернутись до неї, у разі виникнення проблеми. Це допоможе ліквідувати таке негативне явище, як булінг, яке на жаль нині дуже поширене у учнівському середовищі, – зазначив Володимир Міщенко і для детального пояснення передав слово Вікторії Семенюк.
– Офіцери Служби освітньої безпеки – це не охоронець, а фахівець із питань безпеки у освітньому закладі, який співпрацює із усіма учасниками навчального процесу задля створення безпечного середовища для дітей. До основних функцій належать правоохоронна, наставницька та просвітницька, – поінформувала Вікторії Семенюк.
Так, як розповіла поліцейська, правоохоронна функція передбачає реагування на події згідно з чинним законодавством, контроль внутрішньої та прилеглої території освітнього закладу, запобігання негативним явищам у шкільному середовищі. Окрім того, ці офіцери будуть наставниками, заохочуватимуть дітей до активної життєвої позиції, сприятимуть національно-патріотичному вихованню і мотивуватимуть дітей на основі власного прикладу.
– До освітницької фунції належатиме проведення тренінгових занять інтерактивних уроків. Проведення зустрічей із батьківською спільнотою та участь у педагогічних радах. Інспектор СОП протягом навчального року нестиме службу безпосередньо у тій школі, за якою закріплений. Поліцейський буде вживати заходи спрямовані на попередження та усунення загроз життю та здоров’ю учасників освітнього процесу, – додала поліцейська.
Офіцер СОП координуватиме пропускний режим, аби жодна стороння особа чи підлозрілий предмет не потрапив на територію школи. Також він допомагатиме школярам вирішувати будь-які конфлікти в межах правового поля та проводитиме інформаційно-просвітницьку роботу із учасниками освітнього процесу. Попереджати та виявляти негативні явища у дитячому середовищі. Йдеться про булінг, вживання заборонених речовин, куріння електронних сигарет. А ще вони інформуватимуть школярів про правила безпеки у кіберпросторі, про ризики і небезпеки, які можуть чигати на дітей в умовах військового стану, формуватимуть культуру безпеки у навчальному закладі. До цього процесу СОПівці залучатимуть адміністрацію, учительський, учнівський та батьківський колективи навчального закладу.
– Головна мета новведення – захист дітей в умовах повномасштабного вторгнення, формування повноцінного безпекового середовища після її завершення, попередження правопорушень та зменшення їх негативних наслідків, підвищення рівня обізнаності учасників освітнього процесу щодо безпекових тенденцій, формування культури безпеки, правосвідомості дітей, залучення їх до заходів національно-патріотичного виховання, – підсумувала начальник відділу організації Служби освітньої безпеки управління патрульної поліції.
За словами поліцейських, нині поки не всі школи області забезпечені інспекторами СОП. Однак на сьогодні триває процес набору та підготовки поліцейських на вказані посади і до початку навчального процесу свій поліцейський інспектор матиме кожна школа краю.
Попередньо інспектори пройшли відповідне навчання і підготовку. Окрім цього, для них організовано низку тренінгів.
– До навчання підійшли відповідально, – розповіла начальниця відділу “Служба освітньої безпеки” УПП у Черкаській області ДПП Вікторія Семенюк. – Робота є відповідальною і потребує високої кваліфікації. Тому, крім звичного поліцейського спрямування, офіцери поглиблювали знання з вікової психології, до медичної допомоги, медіації та інших напрямів, що стосуються роботи з дітьми.
***
Створення та впровадження Служби освітньої безпеки у школах давно назріло. Не секрет, що школа – це зріз стану, у якому перебуває суспільство, де всі суспільні проблеми проявляються значно різкіше і мають, заззвичай, значно жорсткішу форму. Підлітки, у зв’язку із віковими особливостями психічного та фізичного розвитку, швидко перехоплюють і повторюють у житті всі ті нові тенденції та віяння, які у цей момент з’явились у суспільстві. І особливо швидко у їх колі приживаються негативні явища, як то рекет, вживання та торгівля наркотиками, вживання алкоголю, тютбнопаління, асоційна поведінка, дитяча та підліткові хуліганство (навіть проституція), цькування «інших», з’ясування стосунків за допомогою кулаків тощо. До цього протидія вказаним явищам та вирішення окреслених проблем в основному лягали на плечі шкільних педагогічних колективів.
Володимир Лимаренко-Полянський