Захист боржників від колекторів
У разі порушення колекторами вимог щодо етичної поведінки, Нацбанк застосовуватиме до них заходи впливу. Національний банк визначив порядок здійснення нагляду за додержанням кредитодавцями та колекторськими компаніями вимог законодавства щодо взаємодії зі споживачами фінпослуг під час врегулювання простроченої заборгованості. Про це йдеться у повідомленні регулятора.
Постановою №76 від 9 липня НБУ затвердив відповідне Положення про нагляд.
“Мета документа – забезпечити відповідальне ставлення кредитодавців та колекторських компаній до всіх категорій споживачів. Зокрема, унеможливити випадки використання нецензурної лексики, погроз та морального тиску на споживача та інших осіб під час врегулювання простроченої заборгованості”, – зазначають у Нацбанку.
Нагляд за дотриманням вимог щодо етичної поведінки має забезпечити захист прав споживачів та зростання довіри населення до фінансових послуг.
Регулятор здійснюватиме нагляд за етичною поведінкою колекторів у формі безвиїзного нагляду та інспекційних перевірок.
Зокрема, НБУ аналізуватиме звернення споживачів фінпослуг, інформацію та документи, надані споживачами, а також інформацію, розміщену на сайтах учасників ринку та у місцях надання послуг.
“Також аналізуватиметься інформація щодо залучення осіб для здійснення колекторської діяльності та укладання договору з колекторською компанією кредитодавцем. За потреби Національний банк надсилатиме запити кредитодавцю чи колекторській компанії”, – йдеться у повідомленні.
Можливі санкції
У разі виявлення порушень вимог щодо етичної поведінки, Нацбанк застосовуватиме до колекторів заходи впливу, зокрема накладатиме штрафні санкції.
Також серед можливих заходів впливу – письмове застереження, тимчасова заборона на діяльність та виключення з реєстру.
Застосовуючи заходи впливу, Нацбанк враховуватиме характер та обставини порушення, його причини, а також його наслідки.
Постанова НБУ №76 набирає чинності з 14 липня.