У Черкасах розробляють карту містянина
У обласному центрі триває робота по розробці карти містянина, яка дозволить оплачувати проїзд у громадському транспорті, користуватись тими чи іншими пільгами.
Про це у прямому ефірі у «Фейсбук» повідомив міський голова Черкас Анатолій Бондаренко:
– У Черкасах запрацював електронний квиток. Наразі триває його вдосконалення. “Зараз працюємо над тим, щоб зробити картку містянина, – зазначив міський голова Черкас
Нагадуємо, що з 1 липня у черкаських тролейбусах запрацювала електронна оплата за проїзд. Черкащани вже поступово освоюють нові сучасні способи оплати і навчаються купувати електронні квитки.
Розмови про необхідність осучаснити та систематизувати процес оплати проїзду у громадському транспорті у Черкасах, велись щонайменше упродовж останніх 15 років. Говорили про те, навіщо вона потрібна і якою має бути.
Щодо доцільності її розробки і запровадження тривали гарячі дебати. Прихильники і противники ідеї завзято ламали списи, у намаганнях довести громадськості правоту власної “єдиноправильної думки”.
У таборі непримиримих ворогів новації опинились підприємці-перевізники. Запровадження електронної системи оплати за проїзд у маршрутках автоматично позбавило би їх можливості акамулювати готівкові кошти за продані квитки. А ще це ж прямо розкривало обсяг реальних надходжень, які мають перевізники. Звісно кожний з них прагне зберегти це у таємниці.
Серед противників була і частина черкащан, яких лякала перспектива втрати старого, готівкового способу оплати за проїзд і лякало будь що нове. Відтак, супротив втіленню ідеї був ще той.
Серед аргуменів прихильників новації – можливість ліквідації корупційної складової. Бо протягом років склалась схема, при якій кондуктор міг збирати у пасажирів вже продані квитки по завершенню їх поїздки і продавати їх повторно. Особливо це було поширене у тролейбусах. Окрім того, кондуктори, у змові з водіями маршрутних автобусів, могли необілечувати пасажирів, взявши з них гроші за проїзд. Відтак частина необлікованих готівкових коштів осідала у кишенях екіпажів маршруток.
І, чи не найголовніший з аргументів – електронна система дійсно дозволяє обліковувати всі кошти сплачені за проїзд. А це перешкоджає недобросовісним перевізникам можливості маніпулювати у питаннях визначення рентабельності бізнесу, затрат на його ведення та реальних обсягів доходів у сенсі встановлення завищеного тарифу на перевезення пасажирів.
Минали роки, змінювались міські голови і склад міської ради, а питання про запровадження електроннгої оплати за проїзд у громадськиму транспорті залишалось стояти на мертвому якорі.
Справа зрушила з місця торік, коли виконком Черкас ухвалив рішення про запровадження електронної системи оплати за проїзд. Був проведений відповідний конкурс, переможець якого отримав право її розробити і втілювати у Черкасах. Відповідно до рішення виконкому, фірма-переможець конкурсу встановлює валідатори за власні кошти, і отримує винагороду у обсязіі 10 відсотків за кожний проданий квиток упродовж десяти років.
Втілення проєкту стартувало з тролейбусів, а протягом найближчих двох місяців новвовведення має охопити і всі маршрутки Черкас. Технічний прогрес не зупинити.
Читати за темою: Черкаські пасажири поступово освоюють електронну оплату за проїзд