Освіта без бар’єрів: у МОН працюють над національною стратегією розвитку інклюзивного навчання

Освітнє середовище в Україні має стати інклюзивним, безбар’єрним та дружнім до учасників освітнього процесу. Для цього в межах Національної стратегії зі створення безбар’єрного простору Міністерство освіти і науки України реалізовує флагманський проєкт «Українська освіта без бар’єрів». Він покликаний створити належні умови для здобуття якісної освіти, соціалізації, підготовки до самостійного життя та професійної діяльності для кожного і кожної.

У межах реалізації Національної стратегії зі створення безбар’єрного простору маємо досягнення та напрацювання. Уже розроблено Національну стратегію розвитку інклюзивного навчання, яку найближчим часом подадуть на затвердження уряду. Також зростає кількість учнів, що перебувають на довготривалому лікуванні, а тому «випадають» з освітнього процесу. Щоб якомога більше дітей у лікарнях мали доступ до навчання, за цей рік розширили мережу ДУ «Школа супергероїв» ще на 4 освітні центри — нині їх вже 11 в Україні. У планах на наступний рік — розширити мережу та відкрити ще 6 освітніх центрів.

Для учнів з особливими освітніми потребами надрукували 21 назву підручників для 5, 6 та 10 класів шрифтом Брайля та придбали 13 спеціально обладнаних автобусів для довезення до закладів освіти. У 2024 році плануємо придбати 330 автобусів для дітей з особливими освітніми потребами.

Нині 49 % учнів здобувають освіту за дистанційною або змішаною формами, зокрема на тимчасово окупованих територіях. Щоб вони могли ефективно навчатися, функціонує освітня платформа «Всеукраїнська школа онлайн». За 2023 рік вона поповнилася 73 курсами для 5–11 класів, понад 3500 відеоуроками з 18 основних предметів, методичними матеріалами з інфомедійної грамотності та організації дистанційного й змішаного навчання на базі платформи, а також діагностичними тестами для виявлення освітніх втрат.

В умовах війни працюють 664 інклюзивно-ресурсні центри (ІРЦ), у яких проводять комплексне оцінювання розвитку, надають корекційно-розвиткові послуги дітям з ООП та здійснюють психолого-педагогічний супровід. У 2024 році плануємо розширити функції та взаємодії ІРЦ із закладами дошкільної і загальної середньої освіти, а також відновити пошкоджені й зруйновані центри.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *