У Черкасах відбувся ярмарок педагогічних технологій

17 закладів професійної (професійно-технічної) освіти Черкащини розгорнули експозиції рекламно-профорієнтаційної продукції та 63 майстер-класи з 36 робітничих професій в межах обласного ярмарку педагогічних технологій «Профтехосвіта Черкащини – 2024».

Кращі майстер-класи показали такі заклади освіти:
Державний навчальний заклад «Уманський професійний ліцей»;
Державний навчальний заклад «Лисянський професійний аграрний ліцей»;
Державний навчальний заклад «Черкаський професійний автодорожній ліцей».

Яскравими експозиціями були представлені такі заклади освіти:

Жашківський аграрно-технологічний професійний ліцей;
Черкаський професійний будівельний ліцей;
ДНЗ «Монастирищенський професійний ліцей»;
ДНЗ «Канівське вище професійне училище».

Ярмарку відвідали не лише освітяни й владці, а також і роботодавці та представники профільних асоціацій.

Після ознайомлення майстеркласами відбувся круглий стіл, де роботодавці, представники обласної влади, а також керівники закладів профтехосвіти обговорили найгостріші проблеми у сфері підготовки професійних кадрів, а також загалом стосовно ринку праці в Україні.

  • Роботодавці мають бути залучені до організації професійної освіти. Саме вони повинні формувати запит приватного сектора на підготовку спеціалістів, брати участь у розробці навчальних планів та організації навчальної практики, сприяти у формуванні регіонального замовлення. Окремим напрямком має стати розвиток освіти дорослих, особливо ветеранів війни, які виявили бажання отримати нову спеціальність та посилити свої позиції на ринку праці. Саме ці питання разом з колегами обговорили під час насиченої дискусії, – підсумував перший заступник голови обласної ради Роман Сущенко.

Зрештою попит на випускників є. Як зауважив очільник “Федерації роботодавців Черкащини” Олександр Дорош, сьогодні в регіоні – 10-15% дефіциту робітників на підприємствах. Тому залучення на підприємства випускників і студентів 2-3-х курсів обласних ліцеїв, навчання за програмою дуальної освіти суттєво змінить ситуацію.

Окремо учасники круглого столу проговорили можливості системи дуальної освіти. За якої теоретичні завдання студенти виконують у закладі, а практичні – на виробництвах. Вимога 20% – теоретичні заняття і 80% – виробнича практика. Цю модель хочуть допрацювати, аби вона стала справді дієвою в регіоні і студенти могли ефективно навчатися та здобувати необхідну кваліфікацію.

  • Аби молодь залишалася в Україні, і застосовувала тут набуті навички, потрібно дати їй можливості для самореалізації, починаючи вже з “навчальної парти”. Тому завданням місцевої влади, керівництва навчальних закладів та роботодавців зробити все від нас залежне, аби створити для дітей таку можливість. Освіта – це стратегічна галузь для України. Інвестуючи в українську освіту, наше суспільство інвестує у власне майбутнє, – додав Роман Сущенко.

Інформує виконавчий апарат обласної ради

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *