Обгрунтованість розрахунків перевізників щодо підняття вартості проїзду викликає сумніви, – активіст

Від учора вартість проїзду у маршрутках Черкас зросла на 2 гривні. Хоча перевізники просили підвищити проїзд до 10 і навіть 14 гривень, виконком погодився підняти ціну до 9 гривень. Проте й така вартість не є достатньо обгрунтованою, вважає активіст транспортного руху у Черкасах Павло Мосійчук.

Свої думки він виклав на власній сторінці у фейсбук.

“Так вже склалося, що традиційно питання підняття вартості проїзду в транспорті нашого міста припадає на кінець зими. В цьому немає нічого дивного, адже кожного року уряд під ялинку дарує українцям «покращення» у вигляді підняття розміру мінімальної заробітної плати. А де підняття мінімалки, там і підняття цін.

Тож якщо дивитися на зростання розміру мінімалки з 6000 грн до 6500 грн (на 8.3%) та вартості дизельного палива на якому працює більшість автобусів з 25.24 грн до 30.74 грн ( на 21.8%), підняття вартості проїзду з 7 гривень до 10 гривень ( на 42.8% )за поїздку може виглядати цілком логічним, хоч і дещо перебільшеним.

Разом з цим, дивлячись на розрахунки перевізників які були подані до міської ради для підвищення вартості проїзду, в членів виконкому мають виникнути сумніви щодо обгрунтованості таких розрахунків.

Візьмемо до прикладу одного з найбільших перевізників – ЧАРЗ-Авто. Перевізник в своїх розрахунках вказує, що на лінії працює 43 автобуси. В той же час, перевіривши через систему GPS моніторингу кількість автобусів в вечірній пік четверга і ранішній п’ятниці нарахувати 28 і 27 автобусів відповідно.

В свою чергу перерахувавши затратну частину перевізника відповідно до фактичної кількості автобусів бачимо що лише на паливно мастильні матеріали затратна частина менша майже на 4.5 мільйони. Хоча скоріше за все вона є ще меншою адже для кожного автобуса перевізник закладає добовий пробіг в 280 кілометрів, а очікуючи на автобус ввечері відчуття того, що вони всі працюють весь день і наїжджають 280 кілометрів не виникає.
Також при розгляді розрахунків перевізника є великі сумніви в їх достовірності, адже в них вказано, що на автобусах працює 100 водіїв. Чомусь я впевнений що такого чуда як 4 водії на кожний автобус в перевізника немає.

Також в своїх розрахунках щодо тарифу перевізник закладає витрати на страхування 62 одиниць транспорту. Знову таки, дуже сумнівно що підприємство має 19 службових авто які використовуються для його роботи. Однак за їх страхування, як і за страхування тих 15 автобусів-привидів які мали б працювати на маршрутах, кожного разу оплачуючи проїзд ми маємо платити”, – написав Мосійчук.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *