Як у школах Черкащини дотримуються мовного законодавства – результати моніторингу
Питання дотримання мовного законодавства у школах вивчали в межах всеукраїнського моніторингу. Участь взяли 30 тисяч респондентів (учні 8 – 12 класів, їхні батьки та вчителі). Онлайн-анкетування пройшла одна тисяча осіб від Черкащини.
Про його результати, зокрема, і на Черкащині, під час брифінгу в медіацентрі ОВА розповіла начальниця обласного управління Державної служби якості освіти Оксана Компанієць
– Вивчення провела Державна служба якості освіти України разом із уповноваженим із захисту державної мови. Загалом у цьогорічному дослідженні взяли участь майже 30 тисяч респондентів. Це учні 8 – 12 класів, їхні батьки та вчителі. Вони пройшли онлайн-анкетування. Зокрема, від нашої області участь у ньому взяли 1000 осіб. Результати опрацьовані й узагальнені. Відстежені загальні тенденції.
Дослідження показало, що частка респондентів, які послуговуються українською мовою як в освітньому процесі, так і в побуті, дещо зменшилася, – зазначила Оксана Компанієць.
З її слів дослідження також показало, що батьки учнів і учениць стали більш консолідованими у підтримці державної мови в усіх сферах життя. Простежується тенденція до систематичного вдосконалення знання державної мови.
– Цьогоріч учнівство на 5% більше оцінило свій рівень володіння мовою як вільний. А практично половина опитаних учнів та учениць вказали, що послуговуються українською мовою в усіх сферах життя, – додала Оксана Компанієць.
Проте є тенденція до зменшення використання здобувачами освіти української мови як під час уроків, так і в перервах між ними. Якщо у школі діти активніше використовують державну мову, то за її межами цей відсоток знижується.
– На думку вчителів, найбільш негативний вплив на рівень послуговування українською мовою спричиняють мова спілкування вдома та звичка, – прокоментувала Оксана Компанієць. – Таку ж саму думку підтримують і діти.