Чи потрібний Черкасам бренд?

Полтавська галушка, франківська мармуляда, у Дрогобичі – ваги, якими викривали відьом, у Генічеську – морський відпочинок. А чим завоювати серця туристів можуть Черкаси? Відбувся перший тренінг «Бренд території, як інструмент формування позитивного іміджу».

Чи потрібний Черкасам бренд? Варіант «за» розглядали влада, громада і бізнес. Учасники тренінгу отримали першу порцію інформації про те, наскільки важливий туристичний бренд міст і як його створювати.

Тренінг провели фахівці Агенції туристичних ініціатив «Вайт студіо дизайн» аналітик Ігор Чава, та артдиректор Олег Білий. Агенція має позитивний досвід у створенні брендів міст.

Зокрема її фахівці розробили туристичний бренд і айдентику міст Генічеськ та Дрогобич. Айдентика – логотип,  графічне зображення міста, його слоган – все те, що потім зображують на сувенірній продукції міста, інакшими словами все те, за допомогою чого місто будуть пізнавати в регіоні, Україні, Європі тощо.

Протягом півтори години тренери на конкретних прикладах роботи по Дрогобичу, пояснювали важливість айдентики міста, розповідали, як і за допомогою кого і чого вони спільно з громадою, владою і бізнесом цього міста розробляли логотип та слоган, створювали туристичні магніти міста тощо.

– Кожне місто має щось своє, унікальне, притаманне лише йому. Саме це і варто показувати для приваблення туристів. У середні віки у Дрогобичі виник перший в Європі солеварний завод. Тому девізом міста обрали такий: «Дрогобич. У ньому вся сіль». Генічеськ – місто морського відпочинку, тому слоган відповідний: «Генічеськ міст у відпочинок», – розповідали тренери.

Дуже важливі, на їхню думку, спільні воля і бажання влади, громади і бізнесу творити щось нове, цікаве, змінювати життя міста.

– Розробка туристичних магнітів міста не може бути завданням тільки для міської влади. Активність громади і бізнесу надзвичайно важливі. У Дрогобичі бізнес, наприклад, сам розробив деякі магніти. Одна з їхніх цікавинок це трубач, який у визначений час з’являється на міській ратуші. У приміщення ратуші підприємці встановили старезні ваги, які збереглись з часів Середньовіччя, і за допомогою яких судді викривали жінок у відьомстві, – розповіли тренери.

Одне із успішних міст у сенсі створення цікавинок для туристів є Івано-Франківськ. Громада, влада і бізнес міста дуже активно, наполегливо і систематично працюють на ниві розвитку туризму. А коли старих магнітів стає замало, розробляють нові.

Так у свій час виник гастрономічний фестиваль-ярмарок «Станіславська мармуляда», який щороку приваблює десятки тисяч гостей. Здавалося б все просто. Місцеві майстри кулінарної справи варять сливовий мармелад («мармуляда» на прикарпатському діалекті), і у кожного майстра, що живуть у різних куточках Прикарпаття, він свій, унікальний. Аж раптом, одного чудового дня їх взяли і зібрали у Івано-Франківську, і виникло справжнісіньке кулінарне, культурне, мистецьке і веселе свято, що дарує тепло і приємні враження.

Як пояснили у Департмент освіти та гуманітарної політики міської ради, у разі, якщо громада, влада і бізнес Черкас дійдуть спільної думки про необхідність розробки свого туристичного бренду, то у подальшому буде створено спеціальну робочу групу.

Черкаси – місто зі своєю багатовіковою історією, яке виникло у місці зіткнення кількох світів, що було одним із наслідків епохи великого переселення народів.

Міграція народностей Дикого поля та Кавказу на території Придніпров’я, вкупі з дніпровськими рейдами варягів, і неминуче змішування культур і етносів зі слов’янським і не зовсім слов’янським місцевим населенням, породило нову спільноту – «черкаси». Вона гуртувалась навколо свого одноіменого міста і за свою активність і войовничість була добре знана у країнах Європи і Малої Азії.

Враховуючи все це, для майбутніх розробників бренду є море матеріалу, який необхідно опрацювати.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.