“Черкаський автобус” планує інвестувати 200 млн грн у створення двох нових моделей автобусів

20 апреля 2023 года, 11:59 АТ “Черкаський автобус”, що випускає автобуси малого класу Ataman на агрегатах японської Isuzu, планує інвестувати 200 млн грн у проєкт створення двох автобусів, які за розмірами перевершують ті, що випускаються зараз, повідомив народний депутат Дмитро Кисилевський за підсумками поїздки до Черкас, – пише fixygen.ua

“Завдяки локалізації власник “Черкаського автобуса” Олександр Дорош, сміливіше будує плани щодо інвестицій. До виробництва він готує два нові автобуси, більші за розміром. Обсяг інвестицій у цей проект – 200 мільйонів гривень”, – написав він у Facebook у четвер, підбиваючи деякі підсумки роботи закону про локалізацію в машинобудуванні, ініціатором якого він є.

За його словами, за період дії закону (з червня 2022 року), який у 2023 році передбачає обов’язкову наявність щонайменше 15% української складової під час публічних закупівель (і +5% щороку, доки не дійде до 40%), завод випустив 324 автобуси, виграв 60 тендерів у публічних закупівлях – не тільки на автобуси, а й на іншу колісну техніку з локалізацією.

“Найбільший із них – на поставку 126 шкільних автобусів для Львівської області. Показник локалізації в цих автобусах – 60%. На сьогодні дві третини виробництва підприємства – замовлення державного сектору”, – наголосив Кисилевський. У зв’язку з цим він наголосив на недоречному, на його погляд, обмеженні сумою 60 млн грн максимальної підтримки, яку промислові виробники можуть отримати від держави за програмою 5-7-9. “Для порівняння, для торговельних мереж цю стелю встановлено на рівні 1 млрд грн. Такі пріоритети, на мій погляд, слід змінити з точністю до навпаки. “Черкаський автобус” програмою 5-7-9 успішно скористався, але потреба в інвестиційних коштах значно більша”, – підкреслює народний депутат.

Кисилевський зазначив, що “Черкаський автобус” простоював лише кілька днів у лютому 2022 року (одразу після вторгнення РФ), і наразі на заводі працює 450 черкащан, ще 50 фахівців підприємство готове взяти на роботу. Середня зарплата – 15 тис. грн. Він наголосив, що в Україні сьогодні є щонайменше чотири великі виробники автобусів, які спільно здатні закрити потреби держави в цьому виді транспорту.

“Купуючи український громадський транспорт, державні відомства, компанії та громади виграють тричі. По-перше, заощаджують на сервісі, оскільки виробник знаходиться поруч. По-друге, понад 40% витрачених коштів повертаються у вигляді податків. По-третє (і найголовніше), таким чином держава стимулює інвестиції та створення робочих місць у своїй країні, а не за кордоном”, – резюмував нардеп.

Заснований у 1994 році завод “Черкаський автобус” до теперішнього часу випускав тільки автобуси малого класу, а також іншу колісну техніку на агрегатах Isuzu. За даними ресурсу opendatabot, у 2022 році завод збільшив чистий прибуток майже у 2,9 раза до 65,02 млн грн за зростання чистого доходу на 32,5% до 842,29 млн грн. Київському ТОВ “Інвестиції в розвиток” та Олександру Дорошу належать пакети по 24,79% акцій АТ, Ганні Супрун і Костянтину Ворушиліну – по 8,2498%, ще чотири фізособи (зокрема багаторічний директор заводу Віталій Раабе) володіють пакетами по 5,3999% акцій. Статутний капітал АТ “Черкаський автобус” – 162,96 млн грн.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *